Informacje:
- Każda klasa losuje państwo, o którym ma przygotować 10 min prezentację w power point (dostarczyć ją do 02) do Jury(p.Sochacka, p.Skakuj, dyrekcja), które wybierze po jednej prezentacji z każdego poziomu, klasy przedstawią je na apelu w dniu 06.03.
- Kulinarne przysmaki wzdłuż korytarzy, flagi państw, hasła i motta wylosowanych państw(np. USA My American Draem)oraz charakterystycznymi przedmiotami związanymi z państwami (np. czerwone budki telefoniczne, żółte taksówki itp.) – przygotowują wyznaczone osoby z poszczególnych klas.
- Podczas przerw muzyka tradycyjna z różnych krajów.
- Wyznaczone osoby z klas przygotowują charakterystyczną przekąskę z wylosowanego kraju. (Pamiętając o przygotowaniu swojego stanowiska: serwetki, talerzyki, etykieta z nazwą państwa).
- Do 27.02 zgłaszają organizatorom, kto jest odpowiedzialny i co zamierza zrobić. Degustację będą się odbywały na długich przerwach, na parterze. Każda potrawa ma być podpisana i ma być podany kraj pochodzenia.
Apel:
Kl.1- 4 godzina lekcyjna;
Kl.3- 3godzina lekcyjna;
Kl.2- 2 godzina lekcyjna ;
- Apel rozpocznie się krótkim wprowadzeniem, podczas apelu zostaną przedstawione najlepsze prezentacje z poszczególnych poziomów i nagrodzone przez dyrekcję.
- Klasa Ic zajmie się częścią artystyczną wraz z kl.IIc. Odbędzie się parada najlepiej przebranych uczniów. Wytypowany najlepszy pisarz obcojęzyczny. Podsumowanie Pierwszego Dnia Kultur Krajów A&N.
Kraje i regiony anglojęzyczne:
- Anglia – 3a
- Walia – 1e
- Szkocja – 1f
- Irlandia – 1a
- USA – 2f
- Meksyk – 2c
- Hawaje – 1b
- Australia – 1d
- Nowa Zelandia – 2b
- Kanada – 2d
- Jamajka – 3e
- Malezja – 3c
- Malta – 3d
Kraje niemieckojęzyczne:
- Niemcy – 3b
- Austria – 2a
- Szwajcaria – 1c
- Lichtenstein-2e
Przebrani uczniowie dostają karteczkę na niepytanie z jednego przedmiotu
Uczniowie, którzy się przebiorą za sławną osobę z reprezentowanego kraju, otrzymają karteczkę na niepytanie z języka angielskiego lub niemieckiego. Przebrane osoby nie muszą mieć w tym dniu mundurka. „Parada sław” na długich przerwach na I piętrze oraz podczas apelu.
Konkurs na pisarza w języku obcym (artykuł)
Dla chętnych uczniów, dodatkowe zadanie, napisanie artykułu w języku angielski/niemieckim pt.”Jak powinien wyglądać idealny Dzień Kultury Krajów Obcojęzycznych”, dostarczyć swoje prace należy do 27.02. Najlepsza praca zostanie opublikowana w szkolnej gazetce i na naszej www.
Wszelkie pytania proszę kierować do Katarzyny Skakuj