Dzień Kultur Krajów Anglojęzycznych i Niemieckojęzycznych

Informacje:

  • Każda klasa losuje państwo, o którym ma przygotować 10 min prezentację w power point (dostarczyć ją do 02) do Jury(p.Sochacka, p.Skakuj, dyrekcja), które wybierze po jednej prezentacji z każdego poziomu, klasy przedstawią je na apelu w dniu 06.03.
  • Kulinarne przysmaki wzdłuż korytarzy, flagi państw, hasła i motta wylosowanych państw(np. USA My American Draem)oraz charakterystycznymi przedmiotami związanymi z państwami (np. czerwone budki telefoniczne, żółte taksówki itp.) – przygotowują wyznaczone osoby z poszczególnych klas.
  • Podczas przerw muzyka tradycyjna z różnych krajów.
  • Wyznaczone osoby z klas przygotowują charakterystyczną przekąskę z wylosowanego kraju. (Pamiętając o przygotowaniu swojego stanowiska: serwetki, talerzyki, etykieta z nazwą państwa).
  • Do 27.02 zgłaszają organizatorom, kto jest odpowiedzialny i co zamierza zrobić. Degustację będą się odbywały na długich przerwach, na parterze. Każda potrawa ma być podpisana i ma być podany kraj pochodzenia.

Apel:

Kl.1- 4 godzina lekcyjna;

Kl.3- 3godzina lekcyjna;

Kl.2- 2 godzina lekcyjna ;

  • Apel rozpocznie się krótkim wprowadzeniem, podczas apelu zostaną przedstawione najlepsze prezentacje z poszczególnych poziomów i nagrodzone przez dyrekcję.
  • Klasa Ic zajmie się częścią artystyczną wraz z kl.IIc. Odbędzie się parada najlepiej przebranych uczniów. Wytypowany najlepszy pisarz obcojęzyczny. Podsumowanie Pierwszego Dnia Kultur Krajów A&N.

 

Kraje i regiony anglojęzyczne:

  • Anglia – 3a
  • Walia – 1e
  • Szkocja – 1f
  • Irlandia – 1a
  • USA – 2f
  • Meksyk – 2c
  • Hawaje – 1b
  • Australia – 1d
  • Nowa Zelandia – 2b
  • Kanada – 2d
  • Jamajka – 3e
  • Malezja – 3c
  • Malta – 3d

Kraje niemieckojęzyczne:

  • Niemcy – 3b
  • Austria – 2a
  • Szwajcaria – 1c
  • Lichtenstein-2e

 

 

Przebrani uczniowie dostają karteczkę na niepytanie z jednego przedmiotu

Uczniowie, którzy się przebiorą za sławną osobę z reprezentowanego kraju, otrzymają karteczkę na niepytanie z języka angielskiego lub niemieckiego. Przebrane osoby nie muszą mieć w tym dniu mundurka. „Parada sław” na długich przerwach na I piętrze oraz podczas apelu.

Konkurs na pisarza w języku obcym (artykuł)

Dla chętnych uczniów, dodatkowe zadanie, napisanie artykułu w języku angielski/niemieckim pt.”Jak powinien wyglądać idealny Dzień Kultury Krajów Obcojęzycznych”, dostarczyć swoje prace należy do 27.02. Najlepsza praca zostanie opublikowana w szkolnej gazetce i na naszej www.

Wszelkie pytania proszę kierować do Katarzyny Skakuj

Brak możliwości komentowania