Cele innowacji:
- wzbogacenie i uatrakcyjnianie procesu dydaktyczno – wychowawczego;
- poszerzenie wiedzy z matematyki i fizyki;
- doskonalenie umiejętności poszukiwania, segregowania i opracowywania zebranych informacji;
- rozwijanie zainteresowań uczniów;
Innowacja „ Matematyczne ścieżki fizyki” prowadzona jest w klasach IA, IIA, IIIA. Uczniowie realizują rozszerzony program z matematyki i fizyki (dodatkowa godzina matematyki i fizyki tygodniowo w cały cyklu kształcenia). Uczniowie uczestniczą w zajęciach laboratoryjnych i ćwiczeniach na Uniwersytecie Szczecińskim (Wydział Matematyczn0 – Fizyczny), Akademii Morskiej w Szczecinie oraz wykładach na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie.
Innowacja oparta jest na nauczaniu poprzez działanie i obserwacje przy wykorzystaniu różnorodnych metod aktywizujących. W ramach innowacji uczniowie poszerzają wiedzę podczas wycieczek edukacyjnych m. in.do: Muzeum Techniki w Berlinie, Muzeum Kopernika w Toruniu oraz Centrum Edukacyjnego w Warszawie.