24 stycznia klasa 4a przystąpiła do kolejnego odkrzesłowionego piątku z matematyki. Szukaliśmy odpowiedzi na bardzo nurtujące nas pytanie.Nasze zajęcia rozpoczęliśmy od podzielenia talerzyków na 2, 3, 4 i 8 równych części. Pomysłów uczniów było wiele, a niektóre nawet bardzo niekonwencjonalne. Ćwiczenie to jednak pokazało nam jak trudno jest dzielić na jednakowe kawałki ale także wprowadziło pojęcie ułamka. Kolejnym zadaniem uczniów było z tych przyjemniejszych. Uczniowie wybierali żelki Haribo danego koloru jednak aby je zjeść musieli prawidłowo stworzyć ułamek opisujący ile otrzymali żelków z puli wszystkich. Mobilizacja w tym zadaniu była na bardzo wysokim poziomie.  Po omówieniu przystąpili do wykonania dwóch gier dydaktycznych. Następnie w pudełku od pizzy tworzyli własną pizzę, opisywali ją za pomocą ułamków, ich składniki. Uczniowie stworzyli także plakaty o ułamkach zwykłych. W międzyczasie każda grupa upiekła swoją pizzę i mogła jej skosztować. Na zakończenie uczniowie szukali ułamków zwykłych w terenie. Nauczyciel prowadzący: Martyna Czuchra

 . .