W ostatnich dniach szkoły klasa 4a zgłębiała temat symetrii osiowej oraz figur symetrycznych. Rozpoczęliśmy od budowania rysunków symetrycznych z różnorodnych figur geometrycznych, a następnie sami projektowali swoje rysunki w zeszycie. Rozmawialiśmy także o występowaniu symetrii w naszym życiu codziennym np. w przyrodzie, architekturze, na znakach drogowych itp. Podsumowaniem tematu było tworzenie grafiki symetrycznej w oparciu o wykorzystanie strony internetowej http://weavesilk.com/. Dzieci były na lekcjach bardzo zaangażowane i chętnie uczestniczyły w wykonywaniu powierzonych im zadań. Klasa 5a zaś próbowała odkryć tematykę związaną z figurami przestrzennymi. Rozpoczęliśmy od rozpoznawania figur przestrzennych oraz omawiania ich własności na podstawie stworzonych przez nich brył przy pomocy wykałaczek, makaronu i plasteliny. Dzieci angażowały się w lekcję tworząc różne graniastosłupy i ostrosłupy. Podsumowaniem lekcji była wizualizacja różnych brył wykorzystująca rozszerzoną rzeczywistość w oparciu o kody QR i aplikację AR Platonic Solids. Uczniowie dzięki temu mogli spojrzeć z różnej perspektywy na wyświetlane bryły, obracać je oraz liczyć ilość ścian czy wierzchołków.