,,Natura z bliska” w terenie, czyli III c na trasie Wrocław- Praga- Skalne Miasto

natura z bliskaOd 25 do 29 maja tego roku wraz z kilkoma osobami z innych klas, pod opieką pani Joanny Niewiarowskiej, pani Edyty Wierzbickiej i Beaty Szulgi wybraliśmy się na wycieczkę do Wrocławia, Pragi i Skalnego Miasta. Pierwszego dnia udało nam się wyjechać idealnie tak jak zaplanowaliśmy, czyli o piątej nad ranem. I kierunek – Wrocław! Przewodnik pokazał nam Stare Miasto, rynek z ratuszem, Kamienicę pod Złotym Słońcem, Plac Solny, Ostrów Tumski z Katedrą św. Jana Chrzciciela i piękny Ogród Japoński. Miasto tak nam się spodobało, że bez zastrzeżeń mówimy teraz o nim „WrocLove” :).
Wieczorem dotarliśmy do Pragi. Zamieszkaliśmy na 10 piętrze hotelu Juno, z którego rozciągał się fantastyczny widok na stolicę Czech. Następnego dnia, również z przewodnikiem, zwiedzaliśmy miasto. Zobaczyliśmy Strahowsky Klasztor, Loretę, ulicę „Novy Svet”, Plac Hradczański, Zamek Praski, Złotą Uliczkę, Małą Stranę i Most Karola. Pani przewodnik ciekawie opowiadała nam o odwiedzanych miejscach, zadawała również pytania, za które uzyskiwaliśmy kapsle- punkty. Jarek, który zebrał ich najwięcej kapsli, otrzymał później nagrodę w postaci słodyczy. Wieczorem zobaczyliśmy przepiękny spektakl- tańczące Krizikove Fontanny.
Następnego dnia zwiedzaliśmy Trakt Królewski, Rynek Staromiejski, Zegar Orloy, Żydowskie Miasto, Plac Vaclava.
Ważnym elementem wycieczki była wizyta w Czeskim Raju- opuściliśmy Pragę i udaliśmy się do Prachowskich Skał. Czasem lęk wysokości dał o sobie znać… ale nie było niebezpiecznie. Widoki, kiedy już dotarło się na górę- bezcenne :).
W drodze powrotnej udało nam się jeszcze zatrzymać w MRU, gdzie obejrzeliśmy przydrożne bunkry. Zmęczeni, ale pełni wrażeń, dotarliśmy w końcu do Goleniowa. Dziękujemy opiekunom i serdecznie pozdrawiamy Pana Mariana- świetnego kierowcę!