Regulamin Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum Nr 2

Regulamin

Samorządu Uczniowskiego

Gimnazjum Nr 2

w Goleniowie

 

 

 

Samorząd Uczniowski Gimnazjum Nr 2 w Goleniowie zwany dalej Samorządem, działa w oparciu o art. 55 Ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r.

§ 1.

  1. Wszyscy uczniowie Gimnazjum tworzą Samorząd Uczniowski.
  2. Samorząd Uczniowski opiniuje pracę ocenianych nauczycieli oraz reprezentuje uczniów w zakresie:
  • oceniania, klasyfikowania i promowania,
  • form i metod sprawdzania wiedzy i umiejętności przy zachowaniu zasad znajdujących się w Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania.
  1. Samorząd Uczniowski przedstawia Radzie Pedagogicznej oraz Dyrektorowi Gimnazjum wnioski i opinie w zakresie praw ucznia, tj.:
  • prawo do zapoznania się z programem nauczania, jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami;
  • prawo do organizowania życia szkolnego;
  • prawo redagowania i wydawania gazety szkolnej;
  • prawo do organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z Dyrektorem;
  • prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna Samorządu w porozumieniu z Dyrektorem.

§ 2.

  1. Reprezentantem Samorządu jest Rada Uczniowska.
  2. Rada Uczniowska wybierana jest w wyborach szkolnych spośród zaproponowanych kandydatów przez samorządy klasowe.
  3. Rada Uczniowska składa się z przedstawicieli wszystkich klas, a na jej czele stoi Przewodniczący Rady, jego zastępca, sekretarz , dwóch członków oraz szkolny rzecznik praw ucznia.
  4. Samorząd Uczniowski działa w następujący sposób:

Rok szkolny podzielony jest na siedem okresów:

  • I okres trwa: od 1 września do 7 października,
  • II okres trwa: od 8 października do 21 listopada,
  • III okres trwa: od 22 listopada do 31 grudnia,
  • IV okres trwa: od 1 stycznia do 13 lutego,
  • V okres trwa: od 14 lutego do 24 marca,
  • VI okres trwa: od 25 marca do 10 maja,
  • VII okres trwa: od 11 maja do 22 czerwca;

 

  1. Za organizację imprez szkolnych w poszczególnych okresach odpowiedzialne są klasy: I‑III a, I-III b, I-III c, I-III d, I-III e, I-III f.
  2. W pierwszym tygodniu września każdego roku, w obecności przedstawicieli klas i ich wychowawców, odbywa się losowanie terminów.
  3. Klasy przejmujące władzę nad szkołą na zebraniu samorządu przedstawiają swój plan pracy, z którego na następnym spotkaniu zdają sprawozdanie.
  4. Zebrania Rady Uczniowskiej powinny odbywać się nie rzadziej niż raz w miesiącu: zwołuje je Przewodniczący RSU.
  5. Nadzwyczajne zebranie RU może być zwołane na wniosek: przewodniczącego RSU, 2/3 członków RU, opiekuna Samorządu Uczniowskiego.
  6. Rada Uczniowska ma prawo poręczenia za ukaranego ucznia. W wyniku poręczenia kara może być zawieszona.
  7. Rada Uczniowska ma prawo występować do dyrektora szkoły z propozycją nagradzania i karania uczniów.
  8. Dochody wypracowane przez Samorząd Uczniowski stanowią budżet, którym uczniowie dysponują wraz z opiekunem.
  9. W sytuacji, kiedy uczniowie mają potrzeby finansowe przewyższające budżet Samorządu Uczniowskiego, Rada SU może zwrócić się z prośbą o zrealizowanie swojego celu do Dyrektora lub Rady Rodziców.

§ 3.

  1. Samorząd Uczniowski sprawuje kontrolę nad losowaniem i przestrzeganiem zasad „szczęśliwego numerka”:
  • wylosowany „szczęśliwy numerek” nie może otrzymać oceny negatywnej z odpowiedzi ustnej lub kartkówki pisanej tego dnia;
  • w przypadku zapowiedzianej pracy klasowej, sprawdzianu uczniowie tracą przywilej „szczęśliwego numerka”,
  • „szczęśliwy numerek” losują uczniowie w obecności opiekuna samorządu lub innego nauczyciela;

 

Postanowienia końcowe:

  1. Niniejszy regulamin może być zmieniony na wniosek: Rady Szkoły, Rady Uczniowskiej, Samorządu Szkolnego, Rady Pedagogicznej lub Dyrektora Szkoły.
  2. Regulamin został przyjęty

Przewodniczący Rady Uczniowskiej

Dyrektor Szkoły